پژوهانه


آذر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


در این وبلاگ اطلاعات علمی و پژوهشی و مقالات علمي و جزوات و ... ثبت ميشود.


جستجو



کاربران آنلاین


 



کتاب در کشاکش دین و دولت نوشته مولف و مورخ  جناب آقای محمد علی موحد از انتشارات ماهی در سال 1398 است.

(این کتاب با گزارشی فشرده از دوران سی ساله پس از رحلت پیغمبر اکرم در سال ۱۱ هجری تا صلح امام حسن(ع) و معاویه در سال ۴۱ هجری آغاز می‌شود و در پی آن، موحد چنان که خود گفته است می‌کوشد «با دقت در مضمون روایت‌های مورخان و تعمق در زیر و بم آن‌ها، تصویری بالنسبه معقول و قابل اعتماد آن دوران» (۱۳) به دست دهد.»

بر این پایه او دو نگاه را از دو منظر به این دوران سی‌ساله به مخاطب ارائه می‌دهد. یکی نگاهی که عمده تمرکزش بر مقوله شکل‌گیری و تاسیس حکومت اسلامی و مقوله خلافت است و دیگری نگاهی که بر نزاع‌های برآمده از شکل‌گیری این حکومت ناشی شده تمرکز دارد. به عنوان نمونه در بخش «نگاه اول» از فصل اول کتاب، محمدعلی موحد به مقولاتی مانند «تصویری از حکومت در صدر اسلام»، نسبت ساخت حکومت خلیفه‌ای با ساخت پادشاهی، ابعاد مقوله بیعت و… پرداخته است و در بخش «نگاه دوم» مقولاتی مانند «نزاع در میان قریشیان»، «نخستین ترور سیاسی در اسلام»، «چگونه مسلمانان بر خلیفه شوریدند؟»، «نزاع خانگی و ماجرای جنگ شتر» و… می‌پردازد.

دوران سی‌ساله‌ای که موحد در فصل اول کتاب بر آن تمرکز کرده، آبستن وقایع شگرفی بوده است که سرنوشت حکومت زیر پرچم اسلام را رقم زد. در آن سی سال، ماجراهایی سهمگین و خون‌آلود اتفاق افتاد.)

این کتاب به اعتقاد برخی منتقدین در بر دارنده نوعی نو اندیشی دینی است که در سال 1398 به چاپ رسید.در این مورد مورخ اعتقاد دارد که :

 آنچه که دنبال آن بودم، مورد نظر منتقدین قرار نگرفت. لابد این گناه من بوده است که بیان قاصر و الکنم موجب شده است که نتوانستم مسئله ام را بیان کنم. این را نمی‌پذیرم که مطالبم را از منظر یک نواندیش دینی مطرح کرده‌ام. بلکه من سعی کردم مطالبم را تا حد ممکن از منظر یک مورخ عینی‌گرا (OBJECTIVE) و متمرکز بر اسناد بیاورم. این وقایع درباره وقایعی‌اند که ۱۴۰۰ سال پیش آن هم پس از دویست سال ثبت شده‌اند. ما چاره‌ای جز مراجعه به این‌ها نداریم.  من در کتاب خیلی تاکید کردم که ما درباره آن دوره اسنادی داریم که یا حجازی‌ها خودشان نوشتند یا عراقی‌ها بوده‌اند یا روایت‌هایی که ایرانی‌اند و هر کدام رنگ طرفداری از خود را دارند. درباره قادسیه من تمام روایات‌های مختلف را از همه جوانب آوردم. ما نمی‌توانیم این روایات را به طور کلی کنار بگذاریم و آنها دستکم می‌توانند کلیات را به ما بگویند.

موحد افزود: مسئله من در کتاب مسئله شیعه و سنی نیست.اصلا کار من این نیست. من کار را با شروع انقلاب آغاز کردم و این علاقه و دغدغه از دوره ۱۳۳۰ به بعد در من بوده است. من آن زمان پروژه‌ای در نظر داشتم که ببینم کسی چون مدرس که مدعی‌ بود دین ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دین، چه می‌خواست؟ اینها آدم های بدی که نبودند. اینها نمی‌خواهند که معنویت اسیر قدرت باشد، بلکه می‌خواهند قدرت سوار بر معنویت باشد و آن را مهار کند. خوب این حرف جالبی است. من می‌خواستم بدانم در عمل و میدان تجربه و تاریخ این نکته به چه شکلی درمی‌آید؟ آنچه برای کتاب در آن دوره در نظر داشتم این بود که در جلد دوم هم به خلافت و سلطنت در بنی امیه و بنی‌عباس و گفته‌های تئوریسین‌های هر کدام بپردازم. در جلد سوم هم بنا داشتم که به بحث تشیع و دولت بپردازم.

حقوقدان و پژوهشگر برجسته فرهنگ اسلامی و ایرانی گفت: من با این نظر موافق نیستم که بعد از رحلت پیامبر(ص)، امام علی(ع) به طور کلی کنار گذاشته شد و هم نظر با مرحوم علامه طباطبایی‌ام. مبنی بر اینکه فضا به گونه‌ای بود که نمی‌توانستند شخصیت برجسته‌ای چون علی را نادیده بگیرند.

دانلود کتاب کشاکش دین و دولت

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, مطالب علمی-پژوهشی, معرفی شخصیت های پژوهشگر موفق, معرفی کتاب  لینک ثابت
[سه شنبه 1399-04-17] [ 11:41:00 ق.ظ ]




نام:فرج الله
نام خانوادگی:هدایت نیا
پست الکترونیک:hedayat47@yahoo.com
نخصص ها:فقه و اصول ، حقوق


زندگی نامه
اینجانب فرج الله هدایت نیا گنجی در سال 1347 هجری شمسی در روستای «گنج افروز» از توابع شهرستان بابل متولد شده ام. پس از طی دوران کودکی وارد مدرسه شدم و تا سال سوم راهنمایی را در مدارس زادگاه خویش گذراندم. دانش آموز سال پنجم ابتدایی بودم که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و دوران نوجوانی من با حال هوای انقلاب آغاز شد.
تحت تأثیر شرایط پس از انقلاب در خودم علاقه به فراگیری علوم دینی احساس کردم و در سال 1361 وارد حوزه علمیه «خاتم الانبیاء (ص)» بابل شدم. به مدت سه سال در حوزه علمیه «امام القائم» تهران تحصیل کردم و از سال 1366 وارد حوزه علمیه قم شدم. در حوزه علمیه قم، لمعتین و دو جلد اصول فقه را از محضر اساتید حوزه به ویژه استاد «علی محمدی (زید عزه)» فرا گرفتم. و از آن پس دروس خارج فقه و اصول را آغاز کردم. در این مرحله از اساتید بزرگواری نظیر آیات عظام: «فاضل لنکرانی»، «جوادی آملی»، «مکارم شیرازی» و «محفوظی» بهره بردم.
در سال 1368 به فکر تکمیل تحصیلات خودم در علوم جدید و دانشگاهی افتادم. ابتداء به صورت غیر حضوری به مدت چهار سال دیپلم گرفتم و در کنکور سراسری سال 1373 شرکت کردم و در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شدم. پس از اتمام دوره کارشناسی برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه مفید قم شدم و در گرایش «حقوق خصوصی» در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه فارغ التحصیل شدم و البته در طول این سالها، تحصیلات حوزوی را نیز ادامه دادم.
با توجه به شرایط جنگ، مثل سایر جوانان این مملکت در جبهه ها حاضر شدم و مدت دو سال به طور متناوب به صورت رزمی یا تبلیغی در جبهه ها بودم و از جانبازان جنگ تحمیلی می باشم. علاقه وافر اینجانب به فعالیتهای پژوهشی موجب شد که جذب مؤسسات پژوهشی شوم. مطالعات من تا کنون در گرایش «فقه»، «حقوق خصوصی» و «حقوق عمومی» بوده است. محصول مطالعات من کتابها و مقالاتی بوده است که بسیاری از آنها چاپ شده است. در حال حاضر اینجانب عضو «هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» هستم و در گروه فقه و حقوق این مرکز فعالیت می کنم.
در کنار تحقیق، تدریس را از نظر دور نداشتم. از سال 1381 به تدریس حقوق در مراکز آموزش عالی روی آوردم و هم اکنون نیز در یکی از دانشگاههای تهران؛ «دانشگاه آزاد اسلامی» و مدرسه تخصصی فقه و اصول قم؛ «ویژه طلاب خارجی» به تدریس مشغول هستم. در حال حاضر در شهر مقدس قم ساکن هستم و به تحصیل تحقیق و تدریس مشغول می باشم. امیدوارم بتوانم از اندوخته های خود در جهت نشر علوم دینی و فرهنگ اسلامی بهره ببرم و دَین خود را به مردم مسلمان ادا نمایم.

لیست کتاب ها

اصول حاکم بر خانواده
داوری در حقوق خانواده
خشونت در خانواده
بلاها و بلادیدگان
نقد و بررسی قوانین مربوط به خانواده در ایران
مجموعه آرای فقهی قضایی پیرامون بیع
بررسی فقهی حقوقی مجلس خبرگان رهبرى
اندیشه های حقوقی شهید بهشتی
حقوق مالی زوجه
بررسی فقهی – حقوقی شورای نگهبان

لیست برخی از مقالات

داوری اجباری در دعاوی خانوادگی
بررسی صلاحیت زنان برای ریاست جمهوریی
ارزیابی قوانین خانواده(روابط مالی زوجین)
ارزیابی قوانین خانواده(روابط مالی غیر زوجین)
نقد و بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
جایگاه حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی
داوری اجباری در دعاوی خانوادگى
قضاوت زنان در پرتو عناون ثانویه
بررسی صلاحیت زنان برای ریاست جمهورى
آسیب شناسی قوانین مدنی

 

موضوعات: معرفی شخصیت های پژوهشگر موفق  لینک ثابت
[یکشنبه 1398-09-10] [ 09:00:00 ق.ظ ]




مهدی گلشنی (زادهٔ ۱۳۱۷ (خورشیدی)، اصفهان)، فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز ایرانی، پژوهشگر فلسفه علم، مترجم، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، و عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران است. او از برگزیدگان همایش چهره‌های ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است. وی همچنین عضو هیئت امنای جایزه فریدون منصوری در نظریه ریسمان است.

مهدی گلشنی تحصیلات مقدماتی را در اصفهان گذراند و بعد از عزیمت به تهران، در سال ۱۳۳۹ موفق به اخذ دانشنامه لیسانس از دانشگاه تهران در رشته فیزیک شد. سپس به منظور ادامه تحصیل رهسپار ایالات متحده آمریکا شد و در سال ۱۳۴۸ هـ. ش از دانشگاه برکلی آمریکا در رشته فیزیک با گرایش ذرات بنیادی به درجهٔ دکتری نائل آمد.

همزمان با اتمام تحصیل در آمریکا، به ایران بازگشت و در دانشگاه صنعتی شریف با رتبه استادیاری به تدریس پرداخت و در سال ۱۳۶۴ در همان دانشگاه، به رتبهٔ استادی ارتقاء یافت. وی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی تسلط دارد و به هر سه زبان دارای تألیفات متعدد است.

گذشته از دانش فیزیک که رشتهٔ تخصصی اوست، گلشنی در عرصهٔ الهیات و پژوهش‌های دینی و نیز در زمینهٔ مطالعات تطبیقی میان دو حوزهٔ «علم و دین» صاحب‌نظر است و به عنوان بنیان‌گذار گروه فلسفهٔ علم دانشگاه شریف شناخته می‌شود وی برگزیدهٔ همایش چهره‌های ماندگار در عرصهٔ فیزیک و برندهٔ دو جایزهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است. در سال ۱۳۹۰ کتاب «جشن‌نامهٔ دکتر مهدی گلشنی» به مناسبت بزرگداشت مقام علمی وی از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسیدوی هم‌اکنون در گروه فلسفهٔ علم دانشگاه شریف مشغول تحقیق و تدریس است

مهدی گلشنی یکی از مدافعان سر سخت نظریه علم دینی است و از دیدگاه کسانی که علم اسلامی را قبول ندارند انتقاد می‌کند. به نظر گلشنی علم هم در مرحله نظر و هم در مرحله عمل تحت تأثیر پیش فرض‌های دینی و متافیزیکی است. او از ایده علم مقدس یا علم اسلامی دفاع می‌کند.

گلشنی اعتقاد دارد که میان دین و علم رابطه‌ای وجود دارد. او بر این باور است که علم نیز نوعی پرستش. عبادت در میان دیگر پرستش‌ها و عبادات است چنان‌که دین و علم هر دو قصد دارند ما را به تحقیق و پژوهش در آثار خداوند فراخوانند. وی موضوع تنظیم دقیق در قوانین فیزیکی را به عنوان شاهدی بر وجود طراح و ناظمی با قصد برمی‌شمارد؛ و بر این باور است که علم به تنهایی انسان را به تعالی نمی‌رساند بله به دین و متافیزیک نیز در این سیر نیاز است.

آثار

«تحلیلی از دیدگاه‌های فلسفی فیزیک‌دانان معاصر»
«قرآن و علوم طبیعت»
«از علم سکولار تا علمی دینی»
ترجمهٔ «فیزیک هالیدی ـ رزنیک» و…

آدرس سایت شخصی

http://mgolshani.ir/fa/

 

موضوعات: معرفی شخصیت های پژوهشگر موفق  لینک ثابت
[شنبه 1398-03-11] [ 08:19:00 ق.ظ ]




رسول جعفریان نهم تیرماه ۱۳۴۳ در خوراسگان اصفهان متولد شد. وی در ۱۳۵۵ تحصیل علوم دینی را آغاز کرد و دو سال بعد برای ادامه تحصیل به قم رفت. از ۱۳۶۰ به مطالعات تاریخی روی آورد و در ۱۳۶۳ نخستین کتاب وی چاپ شد.عمده پژوهش‌های جعفریان دربارهٔ تاریخ تشیع است.

رسول جعفریان دو بار جایزه کتاب سال ایران را دریافت کرده‌است.

فعالیت‌های اجرایی
راه اندازی کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران، 1374/12/09، 1393/11/18، ایران، قم
مدیرکل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، 1396/08/09، 1396/12/16، ایران، تهران


کتاب‌های تالیفی
Jafariyan, Rasoul. “Safeviler Ve Sah Ismail.” İSTANBUL: yayincilk, 2014.
جعفریان، رسول. “سیری در سیره نبوی.” : دلیل ما، 1385.
جعفریان، رسول. “سفرنامه منظوم حج (همراه با نقشه ها و تصاویر).” : سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، 1386.
جعفریان، رسول. “تذکره الطریق فی مصائب حجاج بیت الله العتیق.” : مورخ، 1386.
جعفریان، رسول. “جریان ها و سازمان های مذهبی - سیاسی ایران (1320-1357).” : رسول جعفریان، 1386.
جعفریان، رسول. “تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت صفوی.” : علم، 1386.
جعفریان، رسول. “تشیع در عراق، مرجعیت و ایران (یک مرور).” : موسسه مطالعات تاریخ معاصر، 1386.
جعفریان، رسول. “روزنامه سفر حج (عتبات عالیات و دربار ناصری (1309-1312ق)).” : مورخ، 1386.
جعفریان، رسول. “هدایة الحجاج: سفرنامه مکه (1296 ـ 1297 ق / 1258 ـ 1259 ش).” : مورخ، 1386.
جعفریان، رسول. “العلامه الشیخ حسین بن عبدالصمد و مساعیه العلمیه و العملیه فی باب صلاه الجمعه.” : مکتبه الفخراوی، 1386.
جعفریان، رسول. “بازخوانی نهضت مشروطیت.” : مطهر، 1386.
جعفریان، رسول. “گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه.” تهران: نشر معارف، 1391.
جعفریان، رسول. “مقالات و رسالات تاریخی (بیست و هفت مقاله و رساله تاریخی).” تهران: علم، 1392.
جعفریان، رسول. “جامع المقدمات.” : نشر علم، 1392.
جعفریان، رسول. “نگار و نگاره شرح نقاشی هایی از حرمین شریفین از قرن یازدهم هجری.” : نشر علم، 1392.
جعفریان، رسول. “جستارهایی در میراث اسلامی.” تهران: سفیر اردهال، 1392.
جعفریان، رسول. “تاریخ الخلفاء ج 1 و ج 2.” مشهد: بنیاد پزوهشهای اسلامی، 1393.
جعفریان، رسول. “تایخ تشیع در ایران.” تهران: نشر علم، 1393.
جعفریان، رسول. “نگاه سنایی غزنوی و خواجه رشیدالدین فضل الله به امویان.” قم: نشر مورخ، 1393.
جعفریان، رسول. “مفهوم علم در تمدن اسلامی.” تهران: نشر علم، 1393.
جعفریان، رسول. “یاد یار و دیار (بیست سفرنامه مکه).” قم: مورخ، 1393.
جعفریان، رسول. “تاریخ ایران از آغا ز اسلام تا پایان صفویان.” تهران: نشر علم، 1393.
جعفریان، رسول. “منابع تاریخ اسلام.” : نشر علم، 1393.
جعفریان، رسول. “مقالات و رسالات تاریخی دفتر دوم.” تهران: نشر علم، 1393.
جعفریان، رسول. “ادبیات انقلاب اسلامی .” تهران: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، 1395.
جعفریان، رسول. “مقالات و رسالات تاریخی- دفتر سوم .” تهران: علم، 1395.
جعفریان، رسول. “کتاب گزار.” اصفهان: حوزه علمیه اصفهان، 1395.
جعفریان، رسول. “مقالات و رسالات تاریخی 4.” تهران: نشر علم، 1396.
جعفریان، رسول. “کلک و کتاب.” تهران: مورخ، 1396.
جعفریان، رسول. “مروری براحوال و آثار سلطان حسین واعظ استرآبادی.” قم: مورخ، 1396.
مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
جعفریان، رسول. “تحلیلی بر رفتارشناسی غربیان پیرامون پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله ) بر اساس کتاب « محمد - صلی الله علیه و آله - در اروپا » اثر بانو مینو صمیمی.” پژوهه -، 21-22 (1385): 32-42.
جعفریان، رسول. “امکان یا امتناع ترکیب مشروطه با مشروعه.” جریان های فکری مشروطیت -، 1 (1386): 133 - 148.


مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
جعفریان، رسول. “الملک عبدالعزیز فی الوثائق الایرانیه.” میقات الحج (عربی) 43، 1 (1394): 221–280.
Jafariyan, Rasoul. “The Political Relation of Shah Esmail I with the Mamluk Govermant (1501-16/907-220.” Iran and the world in the Safavid Age 1, no. 1 (2012): 51-80.
جعفریان، رسول. “راه حج در سفرنامه ابن جبیر.” کتاب ماه (کلیات) -، 114-115 (1111): -.
جعفریان، رسول. “فتوح المجاهدین و نقد ملامحمد طاهر قمی.” آینه میراث 4، 2-3 (1111): 180-194.
جعفریان، رسول. “نگاهی به ادوار تمدن اسلامی.” کتاب ماه (کلیات) -، 107 - 108 (1385): -.
جعفریان، رسول. “تاریخ حج گزاری مسلمانان و سهم ایرانیان در آن.” میقات الحج (عربی) -، 57 (1385): 68-97.
جعفریان، رسول. “تشیع در عراق و مناسبات با ایران.” مطالعات تاریخی -، 15 (1385): 180-219.
جعفریان، رسول. “جایگاه و اهمیت توحید و اخلاق در سیر دعوت رسول خدا ( ص ).” فصلنامه مطالعات بسیج -، 32 (1385): 27 - 46.
جعفریان، رسول. “سفرنامه منظوم حج ( تصحیح ).” میقات الحج (عربی) -، 58 (1385): 146 - 180.
جعفریان، رسول. “اسرار الامامه آینه تشیع ایران در پایان قرن هفتم هجری.” کتاب ماه (کلیات) -، 107 - 108 (1386): 60 - 66.
جعفریان، رسول. “مدرس شاه سلیمان در شهر شماخی.” آینه میراث 5، 36 - 37 (1386): 162 - 170.
جعفریان، رسول. “جواهر التاریخ المکی ( تصحیح ) مولف : محمد باقر بن شریف اصفهانی ( قرن دهم ).” میقات الحج (عربی) 15، 59 (1386): 78 - 104.
جعفریان، رسول. “سفرنامه عیاشی: بزرگترین سفرنامه حج مغربی ( 1 ).” کتاب ماه (کلیات) 10، 111 (1386): 63-69.
جعفریان، رسول. “سفرنامه عیاشی بزرگترین حج مغربی ( 2 ).” کتاب ماه (کلیات) -، 112 (1386): -.
جعفریان، رسول. “سفرهای حج ابن بطوطه ( 725 - 749 ).” میقات الحج (عربی) 16، 61 (1386): 59-80.
جعفریان، رسول. “راه حج حلب تا مکه مکرمه.” میقات الحج (عربی) 16، 61 (1386): 82-89.
جعفریان، رسول. “مکاتبات میر یوسف علی استر آبادی با قاضی نور الله شوشتری.” آینه پژوهش 2، 20 (1388): 2-15.
جعفریان، رسول. “راه کوفه - مکه کهن ترینراه عراق حجاز.” میقات الحج 69، 18 (1388): 93.
جعفریان، رسول. “شیخ عبدالحسین فقیهی نماینده آیت الله بروجردی.” میقات الحج 19، 19 (1389): 48.
جعفریان، رسول. “شرح حال آیت الله فقیهی رشتی.” میقات الحج 19، 18 (1389): 87.
جعفریان، رسول. “تریع بندی در ستایش شاه اسماعیل دوم.” پیام بهارستان 2، 4 (1391): 932.
جعفریان، رسول. “تفسیر تاریخ اسلامی بر اساس منازعه عباسیان و طالبیان.” پژوهشهای تاریخی 4، 5 (1391): 61-82.
جعفریان، رسول. “جامعه النجف حرکتی نو در اصلاح نظام آموزشی حوزوی در نجف.” کتاب شیعه 1، 5 (1391): 408-445.
جعفریان، رسول. “رساله ای درباره گسترش فساد در گیلان تحت سیطره امرای زیدیه.” ماهنامه گزارش میراث،تخصصی اطلاع رسانی در حوزه تصحیح انتقادی متون نسخه شناسی و مباحث ایراانشناسی 2، 3و4 (1391): 74-79.
جعفریان، رسول. “مفهوم دانش در تمدن اسلامی مورد عجائب المخلوقات طوسی.” تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی 46، 61 (1391): 45-78.
جعفریان، رسول. “منزل جانان.” فرهنگ زیارت 3، 12 (1391): 176.
جعفریان، رسول. “سفر به منزل جانان.” فرهنگ زیارت 3، 12 (1391): 176-209.
جعفریان، رسول. “مفهوم دانش در تمدن اسلامی (مورد عجائب المخلوقات طوسی.” تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی سال 46، شماره 61 (1391): 61 ـ 83.
جعفریان، رسول. “یک گزارش و سه سند در باره حجاج ایرانی در راه جبل.” میقات الحج 4، 21 (1391): 84-120.
جعفریان، رسول. “یک اتراتژی و سه سند.” میقات الحج 21، 21 (1391): 84.
جعفریان، رسول و علی دهگاهی. “کشف غرب براساس منابع فارسی هند.” زبان فارسی و گویش های ایرانی 1، 1 (1392): 139-156.
جعفریان، رسول و سید محمد رضا لواسانی. “رساله اثبات وجود امام زمان (ع) از شیخ بهایی.” آینه میراث سال 11 ش 1، 52 (1392): 63 _ 84.
جعفریان، رسول و مریم کمالی. “مسئله مرکزیت و استمرار قدرت در حکومت خوارزمشاهیان.” پژوهش های ایرانشناسی سال سوم، 1 (1392): 33-53.
جعفریان، رسول. “تاریخ بخارای غنجار و نقل های بر جای مانده از آن.” تاریخ اسلام 2، 54 (1392): 31-64.
جعفریان، رسول. “تلاقی تاریخ ، جغرافیا ، ادب و عرفان حج.” میقات الحج (عربی) 84، 21 (1392): 82-115.
جعفریان، رسول. “ارکان الحج و مسافه.” میقات الحج 22، 22 (1392): 80.
قاری سمرقندی، عبدارحمان و رسول جعفریان. “سفرنامه حج، پیش از سال 1277.” میقات الحج (عربی) 85، 3 (1392): 80-103.
جعفریان، رسول. “از شام تاریخی تا شام آخر الزمانی.” علوم حدیث 18، 4 (1392): 3.
جعفریان، رسول. “طریق نجد و جبل شمر فی المصادر الایرانیه.” میقات الحج (عربی) 42، 42 (1392): 105.
جعفریان، رسول. “تاریخیات استاد سید جعفر شهیدی.” بخارا 3، 97 (1392): 318-323.
جعفریان، رسول و مریم کمالی. “نزاع قدرت در حکومت سلجوقی به روایت سلجوقنامه ظهیرالدین نیشابوری.” پژوهشهای علوم تاریخی سال پنجم، شماره دوم (1392): 39- 58.
هاشمی، ریحانه و رسول جعفریان. “سیر تحولات تاریخی حضور زنان در مساجد و اماکن اسلامی و تاثیر ان بر معماری مساجد.” شیعه شناسی 12، 45 (1393): 177-210.
جعفریان، رسول. “ذراع مدینه.” میقات الحج 22، 22 (1393): 76.
جعفریان، رسول و محمد حسن بهنام فر. “نقش قبایل بربر و سنت های قبیله ای در شکل گیری و تکاپوی جنبش موحدون.” پژوهش نامه تاریخ (دانشگاه آزاد بجنورد) 14، 4 (1393): 27-49.
جعفریان، رسول. “مشخصات مولفین مقاله پانزده سند نو یافته از نادر شاه.” آینه میراث 56، 56 (1393): 23-44.
جعفریان، رسول. “رساله در ذراع مکه.” میقات الحج 23، 90 (1393): 92-106.
سروری، حامد و رسول جعفریان. “موانع نوگرایی در حوزه علمیه قم در زمان زعامت آیت الله بروجردی.” پژوهشهای علوم تاریخی 7، 1 (1394): 44-64.
جعفریان، رسول. “دو رساله در حج.” میقات الحج 1، 23 (1394): 134-163.
جعفریان، رسول. “راه عتبات به حج و هزینه های آن.” میقات الحج 92، 23 (1394): 132-159.
جعفریان، رسول. “گزارشی از مشکلات راه حج.” میقات الحج 24، 94 (1394): 98-113.
جعفریان، رسول. “وثائق غازانیه.” فصلنامه بین المللی کتابگزار 1، 2و3 (1395): 15-26.
جعفریان، رسول. “ملاحضات و نیازهای یک مسافر حج در میانه دوره قاجار.” میقات الحج 24، 96 (1395): 100-130.
جعفریان، رسول. “اصفهان در سایه خلافیت های شاه عباس.” فرهنگ اصفهان 44، 2 (1395): 12-26.
جعفریان، رسول، قاسم قریب و حسن طارمی راد. “شیوه نقد اخبار تاریخ اسلام در بحارالانوار.” فصلنامه تاریخ اسلام 17، 3 (1395): 7-41.
جعفریان، رسول. “مفهوم علوم در متون حدیثی متقدم.” نامه فرهنگستان علوم 1، 1 (1396): 17-53.
جعفریان، رسول، سیداحمدرضا خضری و محمد حسین رفیعی. “عبداله سویدی و روایتی سلفی از کنگره تقریب نادر شاه افشار نجف.” فصلنامه مطالعات تاریخ اسلام 9، 32 (1396): 54-71.
جعفریان، رسول. “اگاهی درباره نفوذ شیعیان امامی در مدینه منوره.” میقات الحج 23، 99 (1396): 68-85.
جعفریان، رسول. “تبارشناسی اندیشه تمدن اسلامی.” دریچه 11، 41,42 (1396): 72-95.
همایش‌های بین المللی
جعفریان، رسول. “نسخ خطی به مثابه منبعی برای تاریخ.” نسخ خطی (مهمترین منبع مطالعه برای هویت و میراث ملی )، عشق آباد.
جعفریان، رسول. “گزارش سه رساله چاپ نشده در باره دوره صفوی.” همایش بین المللی مطالعات تاریخ ایران دوره صفوی، تهران.
جعفریان، رسول. “السلفیه و تطور مفهوم الجهاد.” السلفیه فی التاریخ و الیوم، استانبول.
جعفریان، رسول. “طریق نجد و جبل شمر فی المصادر الایرانیه فی العصر الصفوی حتی اوائل عصر القاجاری.” الملتقی حاتم الطائی الثانی «حائل فی عیون الرحاله»،.


همایش‌های داخلی
جعفریان، رسول. “تمسک به سنت نبوی برای مخالفت با حکمت الهی.” حکمت و باز اندیشی سنت نبوی، تهران.
جعفریان، رسول. “ترویج نگرش خوشبینانه توسط رسول خدا (ص).” بیستمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، تهران.
جعفریان، رسول. “تعامل مذهبی سواحل جنوبی و شمالی خلیج فارس.” خلیج فارس (تمدن و فرهنگ)، تهران.
جعفریان، رسول. “یکصد و پنجاه و شش کلمه در الفاظ کفر.” جشن نامه استاد محمد علی مهدوی راد،.
جعفریان، رسول. “یادی از یک زن فرهیخته در روزگار شاه سلطان حسین.” زن در تاریخ اسلام ، تهران.
جعفریان، رسول. “انتظارات ایت الله مشکینی از حوزه علمیه قم در سال 1352.” یادنامه آیت الله مشکینی،.
جعفریان، رسول و محمد نبی قورچی اصفهانی. “سفر منظوم حج.” جشن نامه استاد سید احمد حسینی اشکوری،.
جعفریان، رسول. “نگاه سنایی غزنوی و خواجه رشید الدین فضل الله به امویان.” جشن نامه آیت الله رضا استادی،.
جعفریان، رسول. “تقویم های سنتی را چگونه بخوانیم و بنویسیم؟.” شلاب، تهران.

موضوعات: معرفی شخصیت های پژوهشگر موفق  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-03-09] [ 10:20:00 ق.ظ ]




رزومه علمی استاد

دکتر احد فرامز قراملکی استاد گروه فلسفه و کلام دانشگاه تهران متولد تبریز از اساتید والا مرتبه علمی هستند که سوابق پژوهشگری ایشان به اجمال بیان می گردد.

تحصیلات
کارشناسی, 1364, معارف و فلسفه اسلامی, دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد پیوسته, 1368, معارف و فلسفه اسلامی, دانشگاه تهران
دکتری, 1373, معارف و فلسفه اسلامی, دانشگاه تهران

کتاب‌های تالیفی
آشوریها، احترام و احد فرامرز قراملکی . “قلمرو پیام پیامبران.” : کانون اندیشه جوان، 1370.
فرامرز قراملکی ، احد و احترام آشوریها. “موضع علم و دین در خلقت انسان.” : آرایه، 1373.
فرامرز قراملکی ، احد و احترام آشوریها. “مبانی کلامی جهت گیری دعوت انبیاء.” : پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ، 1376.
فرامرز قراملکی ، احد. “قلمرو پیام پیامبران.” : پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی، 1376.
آشوریها، احترام و احد فرامرز قراملکی . “اسوه ساده زیستی در پرتو خطبه 160 نهج البلاغه.” : وثقی، 1376.
آشوریها، احترام و احد فرامرز قراملکی . “هندسه معرفتی کلام جدید.” : مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، 1378.
فرامرز قراملکی ، احد و احترام آشوریها. “التنقیح فی المنطق.” : بنیاد حکمت اسلامی صدرا، 1378.
آشوریها، احترام . “پرده پندار (تحلیلی از غفلت در پرتو خطبه 174 نهج البلاغه).” : انتشارات آفتاب توسعه، 1381.
فرامرز قراملکی ، احد و آدینه اصغری نژاد . “تحقیق، تقدیم و تعلیق بر منطق الملخص فخر رازی.” : دانشگاه امام صادق(ع)، 1381.
فرامرز قراملکی ، احد. “امامت پژوهی.” : دانشگاه علوم اسلامی رضوی، 1381.
فرامرز قراملکی ، احد. “استاد مطهری و کلام جدید.” : پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1383.
فرامرز قراملکی ، احد. “اصول و فنون پژوهش در گستره دین پژوهی.” : مدیریت حوزه علمیه قم، 1383.
فرامرز قراملکی ، احد. “اخلاق حرفه ای.” تهران: نشر مجنون، 1385.
فرامرز قراملکی ، احد و طیبه عارف نیا . “دوازده رساله در پارادوکس دروغگو.” : موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، 1386.
فرامرز قراملکی ، احد و رستم نوچ فلاح . “موانع رشد اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها.” : موسسه فرهنگی دین پژوهی بشرا، 1386.
فرامرز قراملکی ، احد. “سازمانهای اخلاقی در کسب و کار.” : نشر مجنون، 1386.
فرامرز قراملکی ، احد. “درآمدی بر اخلاق حرفه ای.” : سرآمد، 1389.
فرامرز قراملکی ، احد. “از سنوات تا تجربه شغلی:مهارت های تجربه اندوزی.” تهران: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، 1393.
فرامرز قراملکی ، احد. “حرفه گرایی و فلسفه.” تهران: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ، 1393.
فرامرز قراملکی ، احد. “نقش زیر ساختی کنش با خود در تعامل گونه های رفتار ارتباطی در انگاره و شاکله.” تهران: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، 1393.
فرامرز قراملکی ، احد و محسن حیدریان. “اخلاق حرفه ای در فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد کاربردی برای مهندسان و مدیران ICT دانشجویان و محققان.” تهران: سازمان مدیریت صنعتی، 1393.
فرامرز قراملکی ، احد و محمد قائم عابدی. “تعریف منطق.” تهران: مجنون، 1395.
فرامرز قراملکی ، احد و علی اکبر ناسخیان. “قدرت انگاره.” تهران: نشر مجنون، 1395.


کتاب‌های ترجمه شده
فرامرز قراملکی ، احد و آدی‍ن‍ه‌ اص‍غ‍ری‌ن‍ژاد . “منطق الملخص.” : دانشگاه امام صادق، 1381.


مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
فرامرز قراملکی ، احد و محمد غفوری نژاد. “دوره العلامه حلی فی تاریخ علم المنطق مراصد التدقیق و مقاصد التحقیق انموذجا.” تراث الحله السنه الثانیه/المجلد الثانی، الرابع (1396): 57-105.
Faramarz Ghramaleki, Ahad. “mulla sadra methodology.” mulla sadra -, no. 21-25 (2004): -.
, N Ghorbani , Ahad Faramarz Ghramaleki, and PJ Watson . “philosophy , self - knowledge, and personality in iranian teachers and students of philosophy.” Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied 139, no. 1 (2005): 81-95.
Mazhar gharamaleki, Ali , Ali Mazhar Gharamaleki , and Ahad Faramarz Ghramaleki. “Epistemological Obstacles To Inter - Religious Dilogue In The Ear Of Globalization.” Dialogue 4, no. 1 (2005): 120-110.
فرامرز قراملکی ، احد. “احیاگری و نسبت آن با ایمان دینی.” خورشید شهادت -، — (1111): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “جایگاه منطق در معرفت بشری.” فرهنگ -، 3-4 (1368): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “برهان حقایق نفس الامری ومعماری جذر اصم.” دانشکده الهیات و معارف اسلامی 62، — (1376): 59-69.
فرامرز قراملکی ، احد. “تفتازانی سعدالدین مسعود.” دانشنام? جهان اسلام -، 74 (1382): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “تعارض های اخلاقی در سازمان.” مجله دانشگاهی سمنان 3، 7 (1383): 21-34.
فرامرز قراملکی ، احد. “تحویلی نگری بازدارنده تولید علم.” مجوعه مقالات جنبش نرم افزاری -، 1 (1383): -.
فرامرز قراملکی ، احد و حجت الله آشوری . “طلب ایمان از اهل ایمان.” انجمن معارف -، 5 (1384): 63-78.
فرامرز قراملکی ، احد. “کارایی و اثربخشی در مطالعات تطبیقی ادیان.” پژوهش و حوزه 2، 26 (1385): 24-34.
فرامرز قراملکی ، احد. “تجرید الاعتقاد.” دایره المعارف بزرگ -، 14 (1385): 579-582.
، شیخ محمد حسنین و احد فرامرز قراملکی . “اخلاقی اقدار اور انبیأکی بعثت.” امید -، 3 (1386): 31-47.
فرامرز قراملکی ، احد. “تحلیل مفهوم تجدد در کلام جدید.” فلسفه دین و کلام جدید -، — (1386): -.
مقالات چاپ شده در نشریات داخلی
Faramarz Ghramaleki, Ahad. “The Liar Paradox in Shiraz Philosophical School.” Eshragh 5, no. 5 (2014): 41.
مظهرقراملکی ، علی و احد فرامرز قراملکی . “الگوی علم شناسی اصولیان.” مقالات و بررسیها 37، 3 (1111): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “مفاهیم غیر محصل و منطق ماهیات تاملی در مقاله قضیه معدوله و محصله.” مقالات و بررسیها -، 62 (1111): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “قاعده : موضوع کل علم مایبحث فیه عن عوارضه الذاتیه.” مقالات و بررسیها -، 54ـ53 (1372): 123-158.
فرامرز قراملکی ، احد. “مبانی کلامی جهت گیری دعوت انبیاء.” فصلنامه کتاب نقد -، 2و3 (1376): 256-282.
فرامرز قراملکی ، احد. “روی آورد بین رشته ای و هویت معرفتی فلسفه صدرایی.” مقالات و بررسیها -، 63 (1377): 125-136.
فرامرز قراملکی ، احد. “الخلیفات الفلسفیه للاتجاهات المعاصره فی ایران.” مجلة المحجّة -، 4 (1380): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “معنی و مبنی التجدد فی علم الکلام.” مجلة المحجّة -، 2 (1380): 1-71.
فرامرز قراملکی ، احد. “خلفیات الاتجاهات الفلسفیه المعاصره فی ایران.” مجلة المحجّة -، — (1381): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “بداهت تصورات حسی نزد دانشمندان مسلمان.” مقالات و بررسیها 72، — (1381): 193-181.
فرامرز قراملکی ، احد. “از طبیعه تا محمول درجه دو.” مقالات و بررسیها 36، 2 (1382): 37-56.
، عبدالعلی شکر، احد فرامرز قراملکی و زهرا مصطفوی . “نظریه وجود رابط و مستقل نزد فیلسوفان قبل از صدر المتالهین.” مقالات و بررسیها 74/36، 2 (1382): 139-160.
فرامرز قراملکی ، احد. “مهارت های روش شناختی استاد مطهری در دین پژوهی.” سیاست علم و فناوری 36، 4 (1382): 97-115.
فرامرز قراملکی ، احد و سید علی علم الهدی . “برهان پذیری گزاره های ضروری ازلی.” نامه حکمت -، 2 (1382): 105-128.
فرامرز قراملکی ، احد. “به سوی اخلاق جهانی.” فصلنامه کتاب نقد -، 30 (1383): 58-77.
فرامرز قراملکی ، احد. “آراء منطقی جلال الدین دوانی.” فصلنامه اندیشه دینی 6، 10 (1383): 85-96.
فرامرز قراملکی ، احد و زینب السادات حسینی . “دلایل اثبات وجود خداوند در اندیشه های تفسیری زمحشری و فخر رازی.” مقالات و بررسیها 76، 1 (1383): 23-42.
فرامرز قراملکی ، احد. “پارادو کس دروغگو و راه حل شمس الدین محمد خفری.” فصلنامه اندیشه دینی -، 11 (1383): 33-44.
مفتونی، نادیا و احد فرامرز قراملکی . “رهیافتهای دانشمندان مسلمان در علم شناسی.” مقالات و بررسیها 1، 75 (1383): 39-60.
فرامرز قراملکی ، احد. “از کثرت گرایی تا جهان شمولی معرفت.” مقالات و بررسیها 76، 2 (1383): 67-53.
فرامرز قراملکی ، احد. “خاستگاه اخلاق پژوهشی.” آینه میراث 2، 4 (1383): 7-17.
فرامرز قراملکی ، احد. “کارکرد معرفتی نظریه فطرت در اندیشه استاد.” قبسات -، 30و31 (1383): 119-132.
فرامرز قراملکی ، احد. “روش شناسی مسولیت پذیری سازمان.” اندیشه حوزه -، 49-50 (1383): 225-236.
فرامرز قراملکی ، احد. “جذر اصم.” دانشنامه جهان اسلام -، ث-ج (1384): -.
فرامرز قراملکی ، احد. “موانع روش شناختی توسعه علوم انسانی.” دو فصلنامه پژوهشهای باستان شناسی و مطالعات میان رشته ای -، 61 (1384): -.
، محسن جاهد و احد فرامرز قراملکی . “قطب الدین رازی و حل معمای مجهول مطلق.” فلسفه دین (اندیشه های فلسفی سابق پردیس فارابی) 1، 2 (1384): 33-46.
فرامرز قراملکی ، احد و جنان ایزدی . “تامل معرفتی و روش شناختی درباره جدایی فروید و یونگ.” اندیشه نوین دینی 1، 1 (1384): 29-52.
فرامرز قراملکی ، احد و راحله درزی . “مقایسه حکمت بحثی و ذوقی نزد ملاصدرا.” مقالات و بررسیها 38، 2 (1384): 139-123.
فرامرز قراملکی ، احد و زهرا امی . “مقایسه سبکهای لیپمن و برنی فیر در فلسفه برای کودکان.” اندیشه نوین دینی -، 2 (1384): 7-23.
فرامرز قراملکی ، احد. “تاریخ نگاری فلسفه الزامها و رخنه ها.” خردنامه صدرا -، 44 (1384): -.
فرامرز قراملکی ، احد و جنان ایزدی . “قوم مداری اندیشه و راه حل واتسن با تاکید بر مطالعات دینی.” فصلنامه اندیشه دینی -، 17 (1384): 41-60.
فرامرز قراملکی ، احد. “فلسفه برای کودکان از تفکر منطقی تا تجارب فلسفی.” فلسفه و کودک -، 1 (1384): 34-27.
فرامرز قراملکی ، احد. “جامعه دینی جامعه هماهنگ.” اندیشه حوزه 56، — (1384): 38-29.
فرامرز قراملکی ، احد. “الحداثه و اشکالیه فهم النصوص الدینیه.” مجلة المحجّة -، 14 (1385): 178-169.
فرامرز قراملکی ، احد. “روش شناسی فلسفه صدرا.” خردنامه صدرا -، 43 (1385): 24-28.
مفتونی، نادیا و احد فرامرز قراملکی . “موضوع فلسفه در اندیشه ارسطو ابن سینا و ابن رشد.” دو فصلنامه حکمت سینوی (مشکوه النور) 1، 35 (1385): 56-78.
مفتونی، نادیا و احد فرامرز قراملکی . “خیال در مقام توجیه و تبیین از فارابی تا صدرالمتالهین.” خردنامه صدرا 1، 47 (1386): 68-80.
مفتونی، نادیا و احد فرامرز قراملکی . “جایگاه خیال در نظام فلسفی فارابی.” مقالات و بررسیها 1، 83 (1386): 97-112.
فرامرز قراملکی ، احد و اسماعیل زارعی حاجی آبادی . “شناخت خدا از دیدگاه مولانا.” پژوهش های فلسفی کلامی 8، 3و4 (1386): 277-259.
، سعیده سیاری و احد فرامرز قراملکی . “تحویلی نگری مانع ترویج اخلاق حرفه ای.” ماهنامه تدبیر -، 184 (1386): 23-25.
فرامرز قراملکی ، احد و محمد جواد فلاح . “خداشناسی علوی در مثنوی مولوی.” آینه میراث 1، 38 (1386): 155-144.
، محمد غفوری نژاد و احد فرامرز قراملکی . “روش شناسی ملاصدرا در مسئله علم باری تعالی.” خردنامه صدرا 1، 50 (1386): 65-53.
فرامرز قراملکی ، احد. “مطالعه مورد پژوهانه در نوآوری شیخ اشراق در منطق المشارع و المطارحات ( به بهانه تصحیح منطق المشارع و المطارحات ).” آینه میراث -، 39 (1386): 16-22.
فرامرز قراملکی ، احد و شهرام محمدپور. “جایگاه عشق در نظریه اخلاقی مولوی.” پژوهش نامه اخلاق 4، 14 (1390): 7-36.
فرامرز قراملکی ، احد. “جایکاه تخیل در انسان شناسی الهیاتی ولفهارت پانن برگ.” اندیشه نوین دینی 7، 27 (1390): 9-28.
فرامرز قراملکی ، احد، محسن جوادی و محمد جداری عالی . “اسراف و تبذیر؛ ماهیت، عوامل و پیامدها.” پژوهش های اخلاقی (انجمن معارف اسلامی) سال دوم، شماره چهارم (1391): 29.
فرامرز قراملکی ، احد. “طبقه‌ بندی جریانهای رازی‌ شناسی در ایران و غرب.” آینه میراث 10، 1 (1391): 235-250.
فرامرز قراملکی ، احد. “گمشد شیخ عبدالله نورانی (تحلیلی بر فعالیتهای حرفهای استاد).” احیاگر میراث (یادنامه استاد عبدالله نورانی) 1، 1 (1391): 93-106.
فرامرز قراملکی ، احد. “کارایی و اثربخشی در برنامه های آموزش اخلاق در سازمان.” پژوهش نامه اخلاق سال پنجم، 17 (1391): 7-26.
فرامرز قراملکی ، احد. “امکان تکثر ادله اثبات وجود خدا در خداشناسی.” پژوهشهای هستی شناختی 1، 2 (1391): 1-17.
فلاح، رستم و احد فرامرز قراملکی . “ابن مقفع و مکتب اخلاقی وی.” جاویدان خرد 23، 1 (1392): 57.
زراعت پیشه، محمود و احد فرامرز قراملکی . “راهکار متمایز ملاصدرا از ابن سینا در رفع اجتماع دو مقوله در وجود ذهنی و کارایی آن.” فلسفه و کلام اسلامی 46، 1 (1392): 79-92.
فرامرز قراملکی ، احد و مهدی گلپرور روزبهانی. “پیشینه تاریخی، توصیف و تبیین موضع ملاصدرا دربارة چیستی فلسفة اولی.” پژوهش‌های هستی‌شناختی سال دوم، 4 (1392): 1.
محمدپور، شهرام و احد فرامرز قراملکی . “تاثیر سه سطح هویتی انسان(نفسانی، عقلانی، روحانی) بر رشد اخلاقی او بر اساس سه مرتبه نفس (اماره، لوامه و مطمئنه) در مثنوی مولوی.” پژوهش نامه اخلاق 21، 21 (1392): 7.
فرامرز قراملکی ، احد و احمد عبادی. “تحلیل منطقی قضایای ثلاث.” فصلنامه اندیشه دینی 13، 3 (1392): 25.
میردامادی، سید مجید، احد فرامرز قراملکی و عزیزالله فیاض صابری. “توحید صفاتی و ارتباط آن با وحدت مصداق و کثرت مفهوم.” فلسفه و کلام 91، 91 (1392): 111-135.
رشید زاده، حسین، احد فرامرز قراملکی و نادیا مفتونی. “دامنه مهجوریت دلالت التزام نزد منطقدانان مسلمان.” خردنامه صدرا 2، 2 پیاپی 74 (1392): 97.
فرامرز قراملکی ، احد و قاسم درزی. “تاثیر پیش‌فرض‌های کلامی در تفسیر معنای عدل با تاکید بر معارف نهج البلاغه.” پژوهشنامه نهج البلاغه 39، 39 (1392): 7.
جعفریان، مرتضی و احد فرامرز قراملکی . “نظریة عدم امکان شناخت حقیقت اشیاء از دیدگاه ملاصدرا.” دوفصلنامه علمی -پژوهشی حکمت صدرایی دوم، دوم (1393): 93.
فرامرز قراملکی ، احد. “تجلی خدای گفتگو در کاربرد قرانی قل.” پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن دوم، 1 (1393): 9.
فاضلی، محمدهادی و احد فرامرز قراملکی . “اخلاق و نظریه نفس در اندیشه ی استیچ.” پژوهش‌های فلسفی 8، 15 (1393): 111.
فرامرز قراملکی ، احد. “جایگاه اخلاق در فلسفه برای کودک بر مبنای تحلیل فلسفه در گفتمان حکمت متعالیه.” فلسفه و کودک 7، 3 (1393): 5.
سلمان ماهینی، سکینه، سید مهدی سجادی، هاشم فردانش و احد فرامرز قراملکی . “گذاز از تحویلی نگری در مفهوم آموزش اخلاق به جامع نگری در پرتو توجه به جایگاه آن در طبقه بندی اهداف آموزشی.” پژوهش نامه اخلاق 7، 26 (1393): 59-78.
نبوی، زهره، احد فرامرز قراملکی و قاسم درزی. “رویکرد مسأله محور در تفسیر حیات طیبه در آیه 97 سوره نحل.” فصلنامه مطالعات تفسیری 20، 20 (1393): 35-50.
فرامرز قراملکی ، احد. “ادب نقدپذیری.” فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق 1، 1 (1394): 13.
فرامرز قراملکی ، احد. “ادب نقد پذیری (2): اصول و شیوه ها.” فصلنامه نقد کتاب فقه و حقوق سال اول، 2 (1394): 5-11.
سلمان، سکینه، سید مهدی سجادی، هاشم فردانش و احد فرامرز قراملکی . “حل شبه تعارض آفرینی مفهوم"بی رویت” در تعریف سنتی اخلاق براساس الگوی چهار مولفه ای اخلاق ورزی.” تاملات فلسفی اول، 14 (1394): 117-142.
وفائیان، محمدحسین و احد فرامرز قراملکی . “الگو شناسی نگارش الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه با تکیه بر مباحث عام وجود.” تاملات فلسفی سال پنجم، 15 (1394): 9-31.
فرامرز قراملکی ، احد. “رهیافت سیستمی به اخلاق در خدمات سلامت.” مجله اخلاق و تاریخ پزشکی هشتم، 854/124 (1394): 55.
سلمان ماهینی، سکینه و احد فرامرز قراملکی . “دلالت های تربیتی مفهوم قرآنی “شاکله"براساس رهیافت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان.” دوفصلنامه پژوهشی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام سال سوم -بهار و تابستان 94، 4 (1394): 35.
سلمان ماهینی، سکینه، سیدمهدی سجادی ، هاشم فردانش و احد فرامرز قراملکی . “حل شبهه تعارض آفرینی مفهوم «بی رویت» در تعریف سنتی اخلاق براساس الگوی چهار مولفه ای اخلاق ورزی.” تاملات فلسفی سال پنجم-بهار و تابستان 94، 14 (1394): 117.
فرامرز قراملکی ، احد و منصوره رحمانی. “هویت سلوکی فلسفه: مقایسه افلاطون و سهروردی.” فصلنامه فلسفه و کلام اسلامی آینه معرفت شانزدهم، 46 (1395): 61.
محسنی، محسن و احد فرامرز قراملکی . “تحلیل تطبیقی تاریخی مفهوم ایثار نزد دانشمندان مسلمان تا قرن هفتم.” پژوهش نامه اخلاق سال نهم، 33 (1395): 47-64.
درزی، قاسم، احمد پاکتچی و احد فرامرز قراملکی . “الزامات روش شناختی مطالعات میان رشته ای.” مطالعات قرآن وحدیث 19/، اول (1395): 35-71.
فرامرز قراملکی ، احد و محمدحسین وفائیان. “ملاک شناسی تعدد قوای نفس بر اساس نقد و تحلیل تطبیقی دیدگاههای ابن سینا، فخررازی و صدر المتالهین.” دو فصلنامه حکمت سینوی (مشکوه النور) سال بیستم، 56 (1395): 17-39.
وفائیان، محمدحسین و احد فرامرز قراملکی . “تبیین جایگاه و کارکرد قوه خیال در صدور رفتار و افعال عاقلانه از انسان با تاکید بر مبانی نفس شناسی صدرالمتالهین.” اخلاق وحیانی 11، اول (1395): 115-134.
حسینی، سیده زهرا و احد فرامرز قراملکی . “خدا از مفهوم تا مدل های معرفتی.” پژوهشنامه فلسفه دین 14، 1 (1396): 21-48.
فرامرز قراملکی ، احد و محمدحسین وفائیان. “تحلیل وجود شناسی فرآیند صدور فعل از منظر ابن سینا و صدرالمتالهین.” دو فصلنامه پژوهش های هستی شناختی 6، 11 (1396): 1-24.
فرامرز قراملکی ، احد، قاسم کاکایی و منصوره رحمانی. “انگاره ملاصدرا از فلسفه.” خردنامه صدرا 88، 4 (1396): 61-74.
فرامرز قراملکی ، احد. “نشست نقد و بررسی کتاب شرح مبسوط منطق اشارات.” فصلنامه نقد کتاب کلام، فلسفه، عرفان 4، 13-14 (1396): 107-120.

موضوعات: معرفی شخصیت های پژوهشگر موفق  لینک ثابت
 [ 10:07:00 ق.ظ ]
 
مداحی های محرم