تحقيق پاياني سطح دو (كارشناسي)

زمينه ها و پيامدهاي گناه

استاد داور

سركار خانم فلاح زاده

استاد راهنما

سركار خانم غفارنيا

پژوهشگر

زينب ميربلوكي

تابستان 1388

 

چكيده

 

انسان باید برای خود ارزش قائل باشد و اگر ارزش و منزلت خود را درک کند از انجام کارهایی که به این مقام آسیب می رساند دوری می کند و اجازه نمی دهد که با انجام کارهایی پوچ و بی ارزش و همچنین کارهایی که در اصل مخالف و متضاد با طبع و طینت اوست ارزش خودش و اعمالش پایین بیاید.

اگر انسان به آفات جسمی و روحی خود توجه نکند عنصر وازده و خطرناکی خواهد شد ولی اگر باتوجه و دقت مراقب خود باشد فردی وارسته و شایسته خواهد گردید. انبیاء و کتابهای آسمانی بشر را از هرگونه آلودگی برحذر داشته اند و با هشدارها و تاکیدات خود انسانها را به پاکی و اجتناب از گناه دعوت نموده اند. بنابراین ضرورت دارد گناه، زمینه ها و پی آمدهای آن شناخته شود.

نوشتار حاضر از پنچ بخش تشکیل شده است. بخش اول کلیات تحقیق. بخش دوم از حقیقت گناه و انواع آن تشکیل شده است. بخش سوم شامل انگیزه های پیدایش گناه است. بخش چهارم پیامدهای فردی گناه و بخش پنجم، پیامدهای اجتماعی آن است.

در این تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است. چون موضوع تحقیق به توضیح و توصیف گناه، زمینه ها و پیامدهای آن پرداخته است.

برای نوشتن این مجموعه از کتابهای اخلاقی، روایی و تفسیری، همچون: گناه شناسی: محسن قرائتی – شرح دعای کمیل از حسین انصاریان، آثار گناهان: همت سهراب پور، آثار گناهان در زندگی و راه جبران آن: علی اکبر صمدی استفاده شده است.

کلید واژه: ذنب- جناح- معصیت- خطیئه- جرم- پیامد- زمینه، سوء.

 

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, موضوعات اخلاقی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...