امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 97 در ساعت 11 در سالن اجتماعات حوزه الزهرا (سلام الله علیها) نشست پژوهشی با عنوان ” نقش بانوان پژوهشگر در انتقال مفاهیم دینی ” با حضور استاد محترم سرکار خانم احمدی برگزار گردید.

ایشان در این نشست چنین سخن گفتند که هدف از خلقت انسان،فقط خلیفه بودن نیست بلکه خلیفه پروری نیز است.پس با توجه به مفاهیم آموزشی رشد و تربیت لازم است زنان با توجه به نقش محوری خود در خانواده و اجتماع به این امر اهتمام ورزند.

ایشان افزودند: لازمه این امر ، مطالعه دقیق و بالا بردن سطح علمی است تا بتوان نظریه منطقی و عالی داد.علاوه برآن نیاز سنجی و شناخت دقیق مخاطب کلید دیگری است که باید همواره آن را مد نظر داشت.

ایشان ضمن بیان ضرورت نیاز سنجی و مخاطب شناسی بیان کردند که: مطالعه ، مشورت و پژوهش از راه هایی است که می توان به مدد آن ها از نیازهای مخاطب اطلاع یافت.

ایشان در ادامه با بیان مصادیقی از زنان برجسته تاریخ اسلام مثل ام لیلا، ام انس ، ام سلمه ، اروی و …. ضمن بیان نقاط برجسته اخلاقی و علمی آن ها بیان کردند: چنین معرفت و شخصیت هایی تنها از دامن وحی الهی و مقام عصمت اشخاصی مانند پیامبر اکرم و حضرت زهرا می توانند جوانه بزنند و رشد کنند.  که افرادی مثل بانو مجتهده امین و خانم آل طه یاسین نمونه های معاصر چنین تربیت هایی هستند.

ایشان در انتها بیان کردند که این مقامات علمی برای زنان کنونی غیر قابل دسترسی نیست و همه می توانند بنا به ظرفیت و استعداد و تلاشی که از خود بروز داده اند به نسبت به این مقامات عالیه دسترسی پیدا کنند.

در انتهای جلسه استاد به سوالات طلاب در این زمینه پاسخ دادند.

 

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, اخبار پژوهشی مدرسه  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: حضرت مادر (س) [عضو] 
5 stars

سلام خداقوت

1397/02/12 @ 09:03


فرم در حال بارگذاری ...