پژوهانه


آذر 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


در این وبلاگ اطلاعات علمی و پژوهشی و مقالات علمي و جزوات و ... ثبت ميشود.


جستجو



کاربران آنلاین
  • دهقان


 



​منبع شناسی (و پیشینه یابی) در تمامی رشته ها (مخصوصا علوم انسانی)
1- کتاب 
برای یافتن کتاب، در موضوع مورد نظر به سایتهای زیر باید مراجعه کرد.
🌺کتابخانه ملی http://www.nlai.ir/
راهنمای جست و جو : yon.ir/tuOxL
🌺کتابخانه های ایران http://www.lib.ir/
راهنمای جست و جو :yon.ir/YTZJE
🌺سیمرغ (کتابخانه ها) http://simorgh.nosa.com/

در بخش جست و جوی منابع می توان به جست و جو پرداخت.

http://lib.isca.ac.ir/simwebclt/WebAccess/
نوسا نیز چیزی شبیه کتابخانه های ایران است که قابلیت جست و جو در کتابخانه ها را دارد. شبکه جامع سیمرغ(نوسا) 
🌺سامانه «سیکا»، سیستم یکپارچه کتابخانه‌های دانشگاه آزاد 

http://78.38.208.190/portal/tabid/86/Default.aspx
و سایت کتابخانه های ملی دیگر کشورها در صورت نیاز

http://www.nlai.ir/Default.aspx?tabid=837
2- پایان نامه
برای یافتن پایان نامه ها باید به سایت ایرانداک مراجعه کرد.
🌺 ایرانداک http://www.irandoc.ac.ir/

تمامی پایان نامه های ایران در ایرانداک ثبت می شود فلذا با جست و جو در این سایت تمامی پایان نامه های دانشگاهی قابل جست و جو است.
راهنمای جست و جو:yon.ir/tuOxL

در برخی سایتها مثل کتابخانه ملی، کتابخانه های ایران و غیره نیز می توان به جست و جوی پایان نامه پرداخت اما کاملترین و جامعترین سایت برای اطلاع از پایان نامه ها، همان ایرانداک می باشد.
🌺کتابخانه گنجینه نور (مرکز حفظ و نگهداری پژوهش ها و پایان نامه های قرآنی) مؤسسه معارف اسلامی امام رضا (ع) http://

maaref.ir/official/2708/noor-search.asp
3-مقاله
برای یافتن مقاله به سایتهای زیر می توان رجوع کرد نورمگز و پرتال جامع علوم انسانی مخصوص رشته های علوم انسانی است.

اما مگ ایران و ایران نمایه جامع رشته های مختلف هستند.
🌺نور مگز http://www.noormags.ir/

راهنمای جست و جو:yon.ir/1tSwI
🌺 پرتال جامع علوم انسانی http://www.ensani.ir&nbsp;

پرتال جامع علوم انسانی علاوه بر اینکه مقالات را رایگان در اختیار می دهد یک دسته بندی و موضوع بندی به کاربر ارائه میدهد که بسیار قابل استفاده است.

راهنمای جست و جو:yon.ir/tuOxL
🌺مگ ایران http://www.magiran.com/

مگ ایران مجلات ایران را نمایه می کند و دانلود مقالات هزینه دارد.
🌺ایران نمایه http://www.irannamaye.ir/

ایران نمایه هم هزینه بردار است ایران نمایه روزنامه ها را هم مایه می کند و روزنامه ها را می توان رایگان دریافت کرد.
🌺پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی http://www.sid.ir/

پایگاه جهاد دانشگاهی مقالات را رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد.
🌺مقالات سایت مرکزفرهنگ و معارف قرآن 

توضیحات و راهنمای جست و جو:yon.ir/ycdTU
لازم به ذکر است که در صورتی که پژوهشگر بخواهد در برخی از سایتهای معرفی شده جست و جو کند بهتر است در سایت کتابخانه ملی و کتابخانه های ایران و ایرانداک و نورمگز یا مگ ایران بجست و جو نماید وب منابع مورد نظر خود را پیدا کند یا پیشینه یک موضوع را استخراج نماید.
تهیه و تنظیم : سیدمجید نبوی دانشجوی دکتری

موضوعات: مطالب علمی-پژوهشی  لینک ثابت
[جمعه 1396-09-24] [ 06:31:00 ب.ظ ]




 

تحقيق پاياني سطح دو (كارشناسي)

زمينه ها و پيامدهاي گناه

استاد داور

سركار خانم فلاح زاده

استاد راهنما

سركار خانم غفارنيا

پژوهشگر

زينب ميربلوكي

تابستان 1388

 

چكيده

 

انسان باید برای خود ارزش قائل باشد و اگر ارزش و منزلت خود را درک کند از انجام کارهایی که به این مقام آسیب می رساند دوری می کند و اجازه نمی دهد که با انجام کارهایی پوچ و بی ارزش و همچنین کارهایی که در اصل مخالف و متضاد با طبع و طینت اوست ارزش خودش و اعمالش پایین بیاید.

اگر انسان به آفات جسمی و روحی خود توجه نکند عنصر وازده و خطرناکی خواهد شد ولی اگر باتوجه و دقت مراقب خود باشد فردی وارسته و شایسته خواهد گردید. انبیاء و کتابهای آسمانی بشر را از هرگونه آلودگی برحذر داشته اند و با هشدارها و تاکیدات خود انسانها را به پاکی و اجتناب از گناه دعوت نموده اند. بنابراین ضرورت دارد گناه، زمینه ها و پی آمدهای آن شناخته شود.

نوشتار حاضر از پنچ بخش تشکیل شده است. بخش اول کلیات تحقیق. بخش دوم از حقیقت گناه و انواع آن تشکیل شده است. بخش سوم شامل انگیزه های پیدایش گناه است. بخش چهارم پیامدهای فردی گناه و بخش پنجم، پیامدهای اجتماعی آن است.

در این تحقیق از روش توصیفی استفاده شده است. چون موضوع تحقیق به توضیح و توصیف گناه، زمینه ها و پیامدهای آن پرداخته است.

برای نوشتن این مجموعه از کتابهای اخلاقی، روایی و تفسیری، همچون: گناه شناسی: محسن قرائتی – شرح دعای کمیل از حسین انصاریان، آثار گناهان: همت سهراب پور، آثار گناهان در زندگی و راه جبران آن: علی اکبر صمدی استفاده شده است.

کلید واژه: ذنب- جناح- معصیت- خطیئه- جرم- پیامد- زمینه، سوء.

 

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, موضوعات اخلاقی  لینک ثابت
[شنبه 1396-09-18] [ 11:40:00 ق.ظ ]




مسابقه ایده های پژوهشی

 

معاونت پژوهش حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) به مناسبت هفته پژوهش برگزار می­کنند.

 

« برای ارتقاء سطح محتوایی و نگارشی مقالات در حوزه های علمیه خواهران چه ایده ای پیشنهاد می­کنید؟ »

 

از بهترین ایده در هفته پژوهش تقدیر می­شود. پاسخ های خود را به ایمیل زیر ارسال فرمایید:


howealzahra@yahoo.com

موضوعات: اخبار پژوهشی, اخبار مدرسه  لینک ثابت
 [ 11:34:00 ق.ظ ]




باسمه تعالی

ضمن سپاس از تلاش همه طلاب شرکت کننده در مسابقه کتابخوانی “نامه های بلوغ” اسامی برگزیدگان به شرح ذیل اعلام می گردد.

1.   رویا رضایی

2.  شهناز یوسفی

 

و همچنین تشکر از طلاب عزیزی که در این مسابقه شرکت کرده اند.

 

 

 1. زهرا بهروز

2.   مریم عشقی

3. مریم تقوی

4.  فاطمه ذاکر

5.   سمیه عنایتی

6.   مریم ابراهیمی

7.سیده سحر پور سلطان

8.   فائزه مویدی

9.   پروانه بهشتی

10.   راضیه نگهداری

11.   راضیه منفرد

12.   و خانم راضیه برنجکار از مدرسه فاطمیه لامرد

موضوعات: اخبار پژوهشی مدرسه, اخبار پژوهشی  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-09-13] [ 11:54:00 ق.ظ ]




تحقیق پایانی سطح دو (کارشناسی)

عنوان:

شخصیت شناسی مدعیان دروغین مهدویت

استاد راهنما:

سرکار خانم رضوی

پژوهشگر:

افسانه معصومی
 
مرداد1395


 
چکیده

    به گفته همه مورخان و محدثان شیعه و سنی امام محمد المهدی علیه السلام دوازدهمین امام شیعه و آخرین وصی پیامبر صلی الله علیه و آله در جمعه نیمه شعبان 255 یا 256 در سامرا چشم به جهان گشود. پدرش امام حسن عسکری علیه السلام و مادرش نرجس است و مشهورترین لقب او مهدی است. او دارای شمایل و ویژگی هایی است که وی را از مدعیان دروغین متمایز می­کند. زندگانی آن حضرت دارای چند دوره است: اختفا، غیبت صغری و غیبت کبری. اندیشه مهدویت در اسلام ریشه قرآنی دارد و این کتاب آسمانی با قاطعیت تمام پیروزی نهایی حق بر باطل را به تمامی انسان ها نوید داده است. اعتقاد به مهدی یعنی اعتقاد به شخصی که زمین پر از ظلم و جور شده را پر از عدل و داد می­کند. این اعتقاد در روایات نقل شده از شیعه و سنی موجود است. به همین جهت عده ای با عوامل و انگیزه های مختلف که به آن ها اشاره خواهد شد، در طول تاریخ اسلام به دروغ ادعای مهدویت کرده اند یا نسبت مهدی به کسی داده اند. از جمله آن ها: کیسانیه، فرقه اسماعیله، نفس زکیه، فرقه واقفیه، فرقه محمدیه، یزیدیه، زیدیه، باقریه، ناووسیه و … که این مدعیان قبل از امامت ولی عصر هستند و مدعیان بعد از امامت ولی عصر نیز عبارتند از: ابومحمد شریعی، محمد بن نصیر نمیری، محمد بن مشعشع، عباس فاطمی، محمد نوربخش، سید علی محمد شیرازی و … لوازم و شگرد تبلیغ مدعیان دروغین عبارتند از شناسایی و جذب افراد ساده لوح و دادن اذکار و توزیع دستورالعمل های غیر شرعی و به ظاهر جذاب، ادعاهای گزاف و دروغ و … که در رساله کامل ذکر شده است. شاخصه های ظاهری مدعیان عبارتند از: اختلال روانی، خود کم بینی و حقارت، افراط و تفریط، ایجاد جذابیت های فردی و گروهی است که در رساله به تفصیل بیان شده و در این زمینه به راهکارهای تشخیص آن ها پرداخته شده است. از جمله راهکارهای تشخیص متمهدین، مقایسه اوصاف آن ها با حضرت مهدی می­باشد زیرا حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف دارای ویژگی خاص نیز می­باشند مثلا: مخفی بودن آثار حمل در مادر حضرت، مخفی بودن ولادت آن حضرت، روشن شدن چراغی در بیت الحمد از ولادت تا هنگام ظهور، خاتم الاوصیا بودن ایشان، پنهان زیستی ایشان، میراث انبیاء نزد ایشان است، طول عمر حضرت و کشته شدن شیطان به دست آن حضرت، نزول حضرت عیسی علیه السلام و اقتدا به حضرت مهدی علیه السلام، ایجاد حکومت واحد جهانی و آکنده کردن زمین از عدل و داد. از سویی دیگر با مقایسه محورهای اعتقادی و محتوایی دعاوی دروغین و اعتقادات اصیل اسلامی مهدوی به این نکته دست پیدا می­کنیم که در مسأله توحید، نبوت و معاد، ناسارگاری های زیادی بین ادعاهای متهدین و اندیشه اسلامی دیده می­شود و از سوی دیگر محورهای رفتاری دعاوی

    دروغین از طریق رشد عقاید خرافی و فرقه های شبه عرفانی و ادعاهای فردی غلوّآمیز و باطل صورت می­گیرد. محورهای رفتاری حضرت مهدی حاکمیت جهان شمول اسلام و برچیدگی شرک و اختلافات بشری، حاکمیت مطلق عدالت و دادورزی و برقراری امنیت و آرامش همه جانبه و رفاه و رشد پایدار اقتصادی، رشد و ترقی علوم و فنون، نفی قومیت مداری و نژادپرستی و نوسازی و احیای دین و تحول شگرف در حوزه ها و فضاهای ارتباطی و رسانه ای و رعایت آرمانی حقوق محیط زیست و جانداران و غیره می­باشد.

کلیدواژه ها: موعود- مهدویت- مهدی- مدّعی- استعمار.

 

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, موضوعات مهدویت  لینک ثابت
 [ 11:38:00 ق.ظ ]




تحقيق پايانی سطح دو (كارشناسي)

گواهان روز رستاخیز

استاد راهنما

سرکار خانم صادق

استاد داور:

جناب آقای طلعتی

محقق

مریم عابدی پور

تابستان 1390

 

 

چکیده

 

    نوشتار مذکور در خصوص شهادت گواهان در روز رستاخیز مطالبی را مطرح کرده است. آگاهی در موضوع مورد بحث موجب می شود که نیروی تقوا و ایمان در انسان تقویت گردد و عامل بازدارنده ای می شود در مسیر انجام گناه و کارهای ناشایست و در واقع باعث می شود که انسان آگاه بیشتر متوجه اعمال خویش باشد تا در حد امکان اعمال خدا پسندانه از او سر بزند و غیر آن نباشد.

   در این نوشتار به ترتیب شهود معرفی گردیده اند که اولین و مهمترین آنها خداوند متعال می باشد که شهادت خداوند به تنهایی در روز قیامت کفایت می کند زیرا عالم محضر خداست و تمام انسانها آنچه که انجام می دهند مورد نظارت و مراقبت پروردگار می باشد. اما پروردگار بزرگ و مهربان این لطف را در حق بندگان خود نموده است و با قرار دادن شهود دیگر باعث شده است تا بندگان هم در این دنیا بیشتر مراقب اعمال خویش باشند و هم در آخرت اتمام حجتی باشد بر انسانها.

   از دیگر شهود در روز قیامت که در این نوشتار معرفی شده است پیامبران و ائمه(ع) می باشند این انسانهای والا که خود نمونه انسان کامل و الگو برای دیگرانسانها می باشند با بینش ذاتی و علم گسترده ای که خداوندبه آنها عنایت نموده در جایگاه والای شهادت بر اعمال انسان قرار دارند. همچنین می توان به فرشتگان و قرآن اشاره کرد که در روز قیامت بر علیه ویا به نفع آدمی شهادت می دهند آنها نیز در این دنیا از دیگر مراقبان اعمال انسانها هستند و همه آنها را ثبت و ضبط می کنند تا ذره ای از قلم نیافتد و در پایان به شهادت اعضاء بدن فرد گناهکار و مکان وزمان اشاره می گردد. آری، خداوند متعال با قدرت بی نهایت خود در روز قیامت نه تنها اعضاء بدن انسان بلکه زمین و حتی روز و شب را به سخن می آورد تا بر آنچه انسانها انجام داده اند گواهی دهند و تمام اینها فقط به اذن الهی امکان پذیر خواهد بود.

کلید واژه: شهود، گواهان، قیامت، رستاخیز، حساب رسی، موقف.

 

 

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, موضوعات تفسیری  لینک ثابت
 [ 11:17:00 ق.ظ ]