به نقل از اداره آماده سازی و چاپ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ؛کتاب «نوآوری‌های فلسفی حکیم سبزواری» اثر ارزشمند جناب آقای دکتر حسینعلی شیدانشید و دکتر محمدهادی توکلی اعضای هیئت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد. فرایند اجرا و انتشار این اثر پژوهشی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت انجام شده است.

?فروش در فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه :
?http://rihu.ac.ir/fa/book

چکیده:
حکیمِ سبزواری (1289-1212ق) گذشته از شرح دقیق و بیانِ دلنشینِ حکمت صدرایی و فروگشودن مشکلات آن و تداوم بخشیدن به این حکمت و به طور کلّی، حکمت اسلامی، از رهگذرِ نگارشِ آثارِ فراوان و پرورشِ شاگردان بسیار، در بسیاری از مسائل فلسفی نوآوری‌های قابل توجّهی نیز دارد؛ و اگر بناست سهم این حکیم، افزون بر «تداومِ» فلسفۀ اسلامی، در «تکاملِ» آن نیز معلوم شود و نیز اگر بناست سیر تاریخیِ آن مسائل تا به امروز به‌درستی شناخته آید، باید هرکدام از آن نوآوری‌ها را به تفصیل معرّفی و تحلیل و بررسی کرد.
در این کتاب، نوآوری‌های حکیم سبزواری به پنج گروه تقسیم شده و در طیّ فصولی در بخش‌های پنج‌گانۀ کتاب (هستی‌شناسی، خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، و علم‌شناسی) مورد بحث قرار گرفته است. در پرداختن به هر یک از نوآوری‌های یادشده، از الگوی «گزارش، تحلیل، و نقد» با رویکردی تعلیمی پیروی شده و البتّه پیش از آن کوشش رفته است تاریخچه‌ای از مسئلۀ مورد بحث به دست داده شود.

?فروش در فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه :
?

30 صفحه اول کتاب

 

http://rihu.ac.ir/fa/book

موضوعات: اخبار پژوهشی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...