موضوع :
شناخت والدین از مسائل
جنسی کودکان

استاد راهنما:
سرکار خانم فتحی

استاد داور:
جناب آقای طلعتی

پژوهشگر
نجمه کریمی مزیدی

تابستان 91

چکیده

خانواده مهمترین نهاد تربیتی جامعه است که می تواند شخصیت کودک را شکل دهد و او را به عالی ترین کمالات شایسته برساند و یا اینکه زمینۀ انحراف و سقوط او را فراهم سازد به همین دلیل شناخت و آگاهی والدین از اصول و روش های تربیتی، مخصوصاً در زمینۀ تربیت جنسی زمینه ساز سعادت فرزندان خواهد بود، به ویژه در این زمان که به دلیل شیوع عوامل تحریک کنندۀ جنسی که ممکن است کودکان خردسال را تا حد سقوط و نابودی اخلاق و انسانیت تهدید کند.
والدین با شناخت ناهنجاری های جنسی کودکان و عوامل بوجود آورندۀ آن و همچنین با شناخت کودک و شیوۀ برخورد صحیح با آنان و آموزش صحیح و به موقع و نیز مراقبت های لازم که از خود به عمل می آورند می توانند از بیداری جنسی پیش از موقع کودکان پیشگیری کنند.
از این رو والدین با تربیت صحیح فرزندان خود از همان دوران کودکی و قبل از آن می توانند نسلی پاک و سالم را جهت پیشبرد اهداف عالیۀ انسانی و اخلاقی به جامعه تحویل دهند.
اگر والدین این امر را مهم قلمداد نکنند قطعاً فرزندان آنها زندگی جنسی بی بند و باری پیدا خواهند کرد و زندگی شان آکنده از هر گونه آلودگی و گرفتاری و خسران اجتماعی خواهد شد و علاوه بر این دیگران و حتی اعضای خانوادۀ خود را نیز آلوده خواهند کرد و جامعه را به انحطاط خواهند کشاند.
در این راستا جامعه از جمله مدرسه نقش بسزایی خواهند داشت و می توانند در تربیت فرزندان به خانواده ها کمک کنند.

کلیدواژه: تربیت،غریزه،جنسیت،هنجار،بلوغ،

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, موضوعات تربیتی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...