تحقیق پایانی سطح دو(کارشناسی)

مــوضوع:
سیـره سیاسی،اجتماعی امـام هادی(ع)

استاد راهنما:
آقای حجه الاسلام علی مرتضوی

استاد داور:
سرکار خانم فلاح زاده

تهیه و تنظیم:
خدیجه میرزایی دهنوی

زمستان 86

 

چکیده

آنچه که در این تحقیق مورد بحث و بررسی قرار می گیرد سیره سیاسی، اجتماعی امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان می باشد و از جمله اهداف این تحقیق بالا بردن سطح بینش و آگاهی تمام کسانی است که خواهان حق و حقیقت هستند و دامنه آن که شامل،مختصری از زندگانی امام دهم (ع)،اوضاع سیاسی،اجتماعی امام (ع) در عصر حکومت خلفا و نقش سیاسی،اجتماعی ایشان در زمان خلفا می باشد.
نوع منابع مورد استفاده در این تحقیق بیشترین آن کتاب های تاریخی می باشد از جمله تحلیلی از زندگانی امام هادی(ع) تألیف باقر شریف قرشی،منتهی الآمان،تألیف شیخ عباس قمی،مروج الذهب،تألیف ابوالحسن علی بن حسین مسعودی،تاریخ سیاسی اسلام ،دکتر حسن ابراهیم حسن،تاریخ طبری یا تاریخ الرسل و السلوک،تألیف محمد بن جریر طبری و کتاب های حدیثی از جمله غُرَرالحکم،تألیف عبدالواحد آمُدِی و اصول کافی ،تألیف آقای ابی جعفرمحمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی الرازی.
از این رو روش انجام کار بر اساس نگرش ها،بنیادی و تاریخی می باشد و بر اساس راهبردها،توصیفی می باشد و بر اساس راه کارها،کتابخانه ای می باشد .
و نتیجه ای که از این تحقیق به دست می آید این است که سیاست عین دیانت است و از آن جدا نیست و امام هادی (ع) هم به عنوان الگو در عرصه سیاسی،اجتماعی حضوری فعال داشته اند.
واژگان کلیدی آن عبارتند از:سیاست،حکومت،اجتماع،اسلام و دین،ظلم،هدایت ،انحراف،طغیان، سیره.

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...