پایان نامه سطح 2 (کارشناسی)

موضوع :

تاثیر جنگ نرم بر عفاف و حجاب

استاد راهنما:
سرکار خانم فلاح

استاد داور:
سرکارخانم فلاح زاده

پژوهشگر
طاهره عبدی

بهار 91

چکیده

جنگ نرم یعنی جنگ عقیده ها، یعنی مدیریت حب، بغض، مدیریت شک و یقین، جنگ نرم همیشه در طول تاریخ، جنگ باطل علیه حق و با ابزار ها و شیوه های مختص زمانۀ خود صورت گرفته است. شاهد آن جنگ های موجود در تاریخ تمدن بشری است. هدف از این جنگ اگر چه پوشاندن لباس باطل بر اندام حق است اما به واقع تبدیل انسان ها به رباط هایی است که با کنترل از راه دور، هر گونه و به هر شکل که بخواهند حرکت می دهند. در این حرکت از ابعادهای مختلف انسانی چون دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بهره گرفته و با قویترین و به روز ترین انواع رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب، مدرن، برای هر مخاطب با هر سن و سال و دغدغه ای برنامه ریزی آنها را تحت شعاع خود قرار دهند.
زن به دلیل جایگاه والایی که در اسلام دارد، نقش مسئولیت و کارکردهای خاصی برای آن تعریف شده است، برای همین خداوند سوره ای با نام نساء نازل فرمود، پیامبر ـ صلّى‏الله عليه وآله وسلّم ـ دستان دخترش را بوسید، نسل ائمه اطهار ـ عليهم السّلام ـ از حضرت زهرا -سلام الله علیها- می باشد و همچنین زن امانتدار خلیفه الهی است که خداوند می خواهد او را در عرصه هستی قرار دهد و نقش مادری و امانتداری را زن ایفا می کند.
همچنین زن به دلیل داشتن ویژگی هایی چون کانون محبت و عاطفه، مظهر زیبایی، جذابیت، منشأ آرامش و آرامش بخشی داشتن تمایلات جنسی دو چندان نسبت به مرد ولی حیائی نه برابر مرد.طنازی و خودنمایی، منشأ و قدرت تأثیرگذاری بالا و… همچنین امروزه به دلیل کارکرد عاطفی، روانی، احساسی خط مقدم جنگ نرم است چنانکه دیروز مردان خط مقدم جنگ های سخت بودند.
سه محور اصلی در تأثیر این جنگ بر حوزه عفاف و حجاب که از اهمیت بالایی برخوردار است عبارتند از 1-محور تهاجمات جنگ نرم 2-عملیات روانی و تاکتیک های عملیاتی3-ابزارهای حیازدائی
در محور تهاجمات زن خط مقدم جنگ است به دلیل کارکردها ویژگی های خاص زنانه و حیازدائی منشأ تخریب انسانیت انسانی که چون زن منشأ حیاست با تخریب حیای او می توان به اهداف جنگ نرم رسید که در این مسیر از عملیات روانی و تاکتیک هایی چون فریب، انکار، جاذبه های جنسی و… استفاده کرده اند و از ابزارهایی چون رسانه های دیداری، شنیداری که قدرت تأثیرگذاری و جذابیت های بالایی دارد بهره گرفته ند.ابزارهای بسیار تنوع و با کارکردهای متفاوت می باشند که به دلیل پیشرفت صنعت روز به روز بر این رسانه های مدرن افزوده می شود که از جملۀ آنها می توان کتاب های جیبی یا همراه، بلوتوث ها، sms و… نام برد.
کلید واژه: جنگ نرم،حجاب،عفاف،حیا،عقل

موضوعات: چکیده تحقیقات پایانی, موضوعات کلامی  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...